5 t/m 6/7 Denali National Park - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 5 t/m 6/7 Denali National Park - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

5 t/m 6/7 Denali National Park

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

07 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Weer heerlijk geslapen, dan is zo'n tentje toch echt bijna te vergelijken met een 5 sterren hotel na die nacht in de auto ;)! Alle spullen worden weer ingepakt, uiteraard nog even langs de supermarkt om nog even lekker te eten en wat boodschappen te halen en dan op naar: Denali National Park!
Het is weer een niet al te lange rit die ons te wachten staat dus het is weer lekker rustig genieten van al het moois saampies in ons autotootje. Rond 14 uur komen we aan bij het Denali national Park en besluiten gelijk naar een camping te gaan want dit is namelijk een druk bezocht gebied en
alle campings zitten snel vol. En inderdaad voor de campers is er al geen plek meer maar gelukkig voor ons tentje wel. Alleen mag de auto niet bij de tent maar moet een paar km verder op gezet worden, dus even verzinnen wat we nodig hebben voor deze dagen (2 nachten) en de tent weer opzetten. Al ons eten moet trouwens in een speciale beer proof container er mag absoluut niets in of bij je tent blijven liggen! Ook ontdekken we dat de internet hier erg snel is dus gaan eerst lekker in de zon zitten met de computer om alle foto's up te loaden, alle apparatuur op te laden en natuurlijk onze reisverslagen bijwerken. Na dat alles weer up to date is vertrekken we naar het centrum, er zijn hier namlijk best veel winkeltjes zagen we, ook moeten we nog wat eten en willen we fietsen huren voor morgen en overmorgen. je mag dit park namelijk niet in met de auto dus lijkt het ons wel erg leuk om een stuk te fiets te gaan doen. Nadat we 2 schitterende mountainbikes hebben gevonden was het alleen nog eten wat ontbrak en ook dat hebben we gevonden, dit keer is het pizza geworden! En ja toen was er alweer een dag om en tijd om te gaan slapen want we willen morgen op tijd gaan fietsen! Na nog even heerlijk samen herinneringen van het afgelopen jaar opgehaald te hebben en gekletst over alle plannen die we samen nog hebben, vallen onze ogen toch echt dicht.....

Woensdag 6 juli, we worden wakker en oeps is het al zo laat???? Dat heel vroeg fietsen gaat hem dus niet worden want het is 9 uur dus snel spullen
bij elkaar zoeken, nog een paar liter water gekocht want onderweg is er helemaal niets te krijgen! We beginnen de dag in iedergeval goed met een
prachtig blauwe hemel en een stralend zonnetje. Voor het eerst korte broek, t-shirt en zonnebrand. Na drie weken in de auto of een beetje wandelen kan het een zware dag worden. Al snel vanaf de camping gaat de weg steil omhoog. We beginnen op zo'n 500 mtr en weten dat we over een hoogte van 1578
mtr moeten om bij de camping te komen die langs de Denali road ligt. Dat is een kleine 43 km verder dan waar we vandaan vertrekken. Het hoogste punt
ligt ergens op twee derde van de startplaats. We moeten dus twee keer over dat hoogste punt! Als we bij de camping zijn gaan we lekker langs het
water zitten en genieten we van onze lunch. Vele mooie uitzichte hebben we al gehad maar zo vanaf de fiets is die toch ook weer genieten! Ondanks dat het best pittig is over de slingerende gravel weg, gaat de heenweg omhoog best soepel. Pas na de lunch merken we dat de billen niet meer willen maar
even doortrappen en we zitten weer helemaal in het ritme. Het voordeel dat we hebben is dat het laatste stuk terug een heel eind weer naar beneden
gaat naar de plek waar we vertrokken. Voor we daar aan kunnen beginnen moeten we toch eerst weer die pukkel over. Het deert niet want het zonnetje
schijnt en de omgeving is prachtig. Tijdens de afdaling zien we bord staan voor het vrachtverkeer dat ze moeten afremmen omdat het laatste stuk 10%
steil is, dat hebben wij dus eerst omhoog gefietst. Na een kleine 86 km komen we voldaan weer bij onze camping aan! Spullen opgeruimd en lekker
douchen! Nadat we weer helemaal het mannetje zijn kunnen we genieten van een grote bak ijs die we ons zelf kado hebben gedaan. Straks lekker uit eten
en daarna denk ik dat we heelijk zullen genieten van ons lekkere bedje, laat zal het in iedergeval niet worden;) Truste en misschien weer tot morgen!

• 07 Juli 2011 - 11:12

Annemarie:

Dat is weer eens wat anders dan in de auto en wandelen inderdaad. Leuk! Frappig ook dat je het park ook op fiets kunt verkennen, brengt weer nieuwe inzichten.
    Mooie foto's ook weer, mooie luchten ook valt me elke keer weer op.
    Heb even stiekum tussen het werk door mezelf bijgelezen en ga zo gauw weer verder. Heb Ingrid mondeling verslag uitgebracht en Erik ook, die 2 hebben of geen tijd of nou ja... jullie kennen ze inmiddels.
    Dus ik brief elke keer door dan maar, geeft niet heb ik lekker al een heleboel mooie foto's gezien en zij niet :-)
    Tot laters.
    Liefs Annemarie

• 07 Juli 2011 - 19:41

Chantal:

Hey!
    Wat een leuke verslagen en foto´s weer! Echt leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Geniet ze maar weer verder!
    Liefs Chantal

• 07 Juli 2011 - 21:07

Roelof En Ineke.:

Hoi Roelie en Xander, hier nog even een berichtje voordat voor ons de nacht weer begint. Wat een heerlijke ontspannen dagen hebben jullie weer gehad en Xander dubbel gelukkig, omdat hij ook weer heerlijk kon fietsen. De fotos zijn ook weer prachtig, we genieten er erg van en zijn elke ochtend weer nieuwsgierig of er nog nieuws is. Telma en fam. hebben het grootste gedeelte van hun zeereis ook weer achter de rug, ze zijn vandaag het noord- oostzeekanaal doorgevaren en zijn nu dus bijna in Denemarken, internet hadden ze niet, dus ze kunnen jullie op dit moment niet volgen, maar wij gelukkig wel, Jullie nog een hele fijne dag, weer een stuk fietsen denk ik. Heeel veeel groetjes uit een regenachtig Renesse doeiiiii xxxxxxxxx

• 08 Juli 2011 - 11:41

Sonja:

Zo, moest eerst eens even kijken wat jullie allemaal beleefd hebben deze week, en dat was weer niet weinig, ontzettend leuk en prachtige foto's.
    Supervakantie, en nu alweer de laatste week. Geniet er maar van, en 'k kijk nog een keertje voordat jullie weer terug komen, groetjes.

• 09 Juli 2011 - 11:57

Marion:

Ha die Xander en Roelie, (9juli) (hier bewolkt,vanmorgen regen,met hier en daar een zonnestaal)
    Zo... weer eens even tijd vrijmaken om jullie reis te volgen. (paar drukke dagen achter de rug,mijn dochter wat geholpen(oa wasjes vouwen) de voorbereidingen vakantie naar italie, met mijn 3 kleinzoons) ze zijn donderdagnacht vertrokken met de auto) gisteren mijn vader,broer en schoonzus te eten gehad, maar mijn boodschappen voor het weekend alweer binnen, en mijn haar weer met 'n fris kleurtje) Het big/rivers festival/wantijconcerten gaat weer van start.
    inmiddels ook hier weer bijgelezen. haha..ja ik vroeg me al af.... geen fietsen mee op vakantie? en ja hoor, wat geweldig,(die zijn natuurlijk ook te huur) en wat een mooi natuur/gebied. Nu is jullie eind vakantie echt in zicht, maar dat wordt nagenieten lieverds. Wat een prachtige foto van jullie samen, het ontroerde me, en wat heerlijk jullie zo te zien!!
    Mooi al die wolken, foto's zijn allemaal zo duidelijk in beeld gebracht, het zal natuurlijk in werkelijkheid nog veel mooier zijn.
    Bedankt weer voor al jullie indrukwekkende vakantieverhalen,zodat ik het gevoel had stukjes mee te reizen.
    Nog heel veel plezier samen!
    xxxxxx

• 09 Juli 2011 - 20:25

Kors En Gerry.:

Hallo Xander en Roelie,

Zo we zijn ook weer thuis na een paar dagen Ameland waar we heel veel zeehondjes hebben gezien tijdens een boottocht naar het Robbeneiland. Het was erg leuk allemaal en jullie ook weer heel veel beleefd en gezien natuurlijk dat zien we wel aan de schitterende foto,s. Nog maar een paar dagen en dan is deze droomreis weer voorbij maar zal wel heel jullie leven bijblijven zoiets vergeet je nooit meer. Geniet er nog maar even van, veel liefs en tot gauw. XXX