7 t/m 8/7 Denali - Talkeetna - Wissila - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 7 t/m 8/7 Denali - Talkeetna - Wissila - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

7 t/m 8/7 Denali - Talkeetna - Wissila

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

08 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Laat werd het inderdaad niet echt en we hebben vanmorgen weer asociaal lang uitgeslapen. We zullen het wel nodig hebben ;)
Voor vandaag hadden we ook nog de fietsen gehuurd dus we zouden nog een stuk kunnen gaan fietsen. Zouden....... Alleen heeft Roelie haar kont(je) en ook haar bovenbenen er niet zoveel puf voor. Auw die doen pijn! Dat wordt dus niet meer fietsen (ook Xander voelt die kont trouwens best hoor dus ligt niet helemaal alleen aan mij). Dus Xander gaat op de fiets de auto weer halen en zo kunnen we de boel weer opruimen en in de auto laden. Ook de fietsen stoppen we erin en zo vertrekken we richting dorp. Daar nog maar een keer de winkels bekeken, heerlijk op het terras in de zon genoten van een bakkie koffie en chocomel, fietsen ingeleverd en gaan naar ons volgende doel: het plaatsje Talkeetna! Nog maar net op weg staan er langs de weg verscheidene auto's stil dus wat is daar te zien? Ook wij stoppen en wow daar staat een Moose in het water met erbij ook nog 2 kleintjes. Wat een mooi gezicht is dat toch, echt geweldig mooie beesten vind ik het! Even later komt er vanuit het bos nog een 4e bij en dan is het plaatje compleet dus weer flink wat foto's gemaakt en we gaan weer verder. Dan duikt het volgende mooie natuurverschijsel op, dit keer is het geen beest maar een berg die je adem beneemt, het is de Mount Mc Kinley, de hoogste berg van Noord Amerika en is 'slechts' 6100 meter hoog en een van de gevaarlijkste bergen om te beklimmen ter wereld, dit omdat de weersomstandigheden er sterk kunnen wisselen en het zelfs in de zomer op de top -40 graden kan zijn. Erg indrukwekkende berg dus en wij treffen het want het is een heldere dag en dus kunnen wij ook het topje zien en dat komt niet veel voor want hij zit meestal in de wolken. Na ook dit weer te hebben bewonderd en vastgelegd komen we aan in het plaatsje Talkeetna. Dit is een beetje een hippie plaatsje en hiervandaan vertrekken ook heel veel bergbeklimmers naar de Mt. Mc Kinley. Een klein maar erg levendig en gezellig plaatsje dus. Nu op zoek naar een camping en die vinden we. Maar nadat we een paar rondjes over de camping gereden hebben op zoek naar een geschikt plekje en uiteindelijk de tent half hebben opgezet worden we er toch niet echt blij van dus besluiten weer te vertrekken en op zoek te gaan naar een andere camping. Dus ons afgemeld, geld terug, tent in de auto en wegwezen! De 2e camping is bij een hostel en ook dat vinden we niks dus op naar nummer 3, dat zijn plekjes midden op het dorp, schots en scheef en een toilet wat ook het openbaar toilet voor het dorp is dus jullie raden het al, neeeee ook dit is niks. Dan rijden we langs een hostel wat er van buiten erg leuk uitziet en besluiten maar eens gek te doen en te gaan vragen of er nog een kamer voor ons is. En die heeft hij en nog een leuke kamer ook en niet onbelangrijk dit hostel schijnt de beste douche van Talkeetna te hebben. Dus met onze portemonnee wat lichter maar ons gezicht een heel stuk blijer brengen we onze spullen naar de kamer. En dan is er nog een ding wat we willen: Eten en dan het liefst een lekker flink stuk vlees! Na alle restaurantjes te hebben bekeken hebben we er een gevonden wat er goed uitziet en hebben we onze buik goed kunnen vullen, nog een laatste wandeling door het dorp en langs het strand (ja ook dat hebben ze daar) met uitzicht op weer die mooie Mt. Mc Kinley, en dan lekker naar ons hostelletje. We waren van plan lekker te gaan douchen en gelijk naar bed maar we belanden aan de keuken tafel met de laptop en Xander ook nog op de bank waar nog een aantal gasten film zitten te kijken. Dus ietwat later dan gepland liggen we dan eindelijk in ons bed! Mmmmmh wat is dat lekker, nog even kletsen en de wekker maar gezet want we zijn bang dat we anders pas om 12 uur wakker worden ;). Slaap lekker allemaal! ZzzzzzzzzzzzzzzzzzzZ

Vrijdag 8 juli - Ja het was maar goed dat we de wekker hadden gezet want we hadden hem echt nodig om wakker te worden, we hebben dus heerlijk geslapen. We vinden dat we vandaag ook wel een echt ontbijt verdienen dus dat gaan we doen bij de Roadhouse, een leuk restaurantje wat bomvol zit met ontbijters, wij nuttigen een heerlijke pannekoek en bekijken ondertussen de landkaart want wat gaan we nu doen, we hebben namelijk bijna ons eindpunt gehaald: Anchorage maar hebben nog 3 dagen over en om nou 3 dagen door Anchorage te moeten slenteren. maar ja eigenlijk kunnen we niets meer verzinnen we hebben alles gezien wat we wilden zien dus besluiten een kleine 50km van Talkeetna nog maar een keer te overnachten en dan zaterdag toch echt naar Anchorage te gaan. Voor we weggaan uit Talkeetna vinden we Xander zijn nieuwe grote liefde: een knuffel Moose, hij is er zo blij mee als een klein kind :). na een uurtje rijden komen we aan in Wassila waar we een mooie schone camping vinden waar we lekker op het gras kunnen staan, we bekijken wat (sport) winkels en besluiten onze auto toch maar even door de wasstraat te gooien (want die is wel erg vies) en dus hebben we voor 10 dollar weer een erg leuk uitje, het is net de achtbaan haha. Als we uit de wasstraat komen blijkt onze auto wit te zijn ipv bruin! Terug naar de camping, mijn koffer vast een beetje op orde gebracht voor de terugreis (want schiet nu echt heel erg op helaas) wat eten en naar bed! doei

• 09 Juli 2011 - 23:21

Marion:

Goedenacht zaterdag/goedemorgen zondag,lieve Xander en Roelie.
    Jaja ik ben nog wakker,en de eerste, ik was zo benieuwd naar jullie reisverhalen, dat ik het niet kon laten nog voor het slapen gaan nog even mijn mailbox na te bekijken en jawel hoor... weer zo'n leuk reisverslag. hihi tja ik had nog willen zeggen...(bij de vorige reactie)die kontjes van jullie zijn het fietsen niet meer gewend,(hebben jullie geen zadelpijn)maar jullie kunnen straks in nederland de fietshobby weer snel oppakken,en weer volop trainen.Vandaag jullie moeder Gerry gesproken die zijn ook weer veilig thuisgekomen,van een korte maar heerlijke dagen in Ameland (als ik het goed heb) en ze kijken er ook weer naar uit jullie te verwelkomen en in de armen te sluiten.
    Ik bedankt jullie hartelijk voor al jullie mooie/spannende/prachtige vakantie belevenissen.
    En ik wens jullie een goede vlucht,nog mooie dagen en een heerlijk Welkomthuis!!
    Home sweet Home xxxxxxxxxxxxxxxxxxx met veel lekkere hapjes hollandse kost! Mmmmm...dat wordt smullen.
    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz.............tot ziens!

• 10 Juli 2011 - 10:52

Mario En Alie:

Poe poe....het is ook wel een reis..wat een indrukken en belevenissen. Hier kunnen jullie straks weer "een tijdje mee vooruit".
    Ook voor ons was het prachtig om van jullie verhalen en mooie plaatjes te genieten.
    Liefs Alie, Mario, Sanne en Bas

• 10 Juli 2011 - 11:52

Roelof En Ineke.:

Hoi, hier dan nog een briefje van ons, het zal wel een van de laatste briefjes worden, want het einde van de reis komt nu heel dicht bij, wat is het toch snel gegaan he en wat hebben we genoten van jullie verhalen en fotos. Nog een paar fijne dagen, en jullie moeten maar denken , ook thuiskomen is weer fijn en ook om iedereen weer te zien en wij jullie natuurlijk. heeeel veeeeel xxxxxxxxx en geniet nog even, doeiiiiiii

• 10 Juli 2011 - 19:51

Kors En Gerry:

Lieve Roelie en Xander,

Nog even en dan kunnen we met elkaar napraten over deze zeer bijzondere reis, jullie zijn inmiddels in Anchorage gearriveerd dus nu echt bijna naar huis de laatste inkopen doen de laatste dingen bezichtigen en dan nog twee vluchten naar huis. We kijken naar jullie uit heerlijk om elkaar weer te zien het enige wat we gaan missen is iedere dag weer naar de pc lopen zou er alweer iets zijn zouden ze weer een nieuw reisverslag hebben gestuurd die spanning valt weg. Maar dat jullie weer gezond en wel thuis zijn dat is het allerbelangrijkste. Zover is het nog niet nog een paar dagen genieten.
    Veel liefs weer en veel, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 11 Juli 2011 - 08:06

Sonja En Nigel:

Wat een belevenissen weer, het is zo leuk jullie verhalen te lezen. zal ze zeker gaan missen.
    Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding (baby Moose), is in ieder geval rustig.
    Als jullie aan de terugreis beginnen voordat ik nog een keertje kan kijken, wens ik jullie een hele goede reis en bedankt voor alle leuke verhalen en prachtige foto's.
    Kus en groetjes, Sonja

• 11 Juli 2011 - 12:42

Tante Nel:

Ja lieve Xander en Roelie, jullie vakantie zit er bijna weer op. Ieder verslag heb ik van dag tot dag gelezen, en het is voor jullie een wereldvakantie ! Als ik jullie foto's zie, prachtig allemaal. Wat zullen jullie nagenieten zeg, het wordt iedere keer zo van "o ja en weet je nog"! Het is nog 2 dagen en ik wens jullie alvast een goeie terugreis. Dikke kus van Tante Nel