30-06 en 1-7 Delta Jct en twee dagen Fairbanks - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 30-06 en 1-7 Delta Jct en twee dagen Fairbanks - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

30-06 en 1-7 Delta Jct en twee dagen Fairbanks

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

01 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

30-06 en 01-07-2011 Delta Jct en twee dagen Fairbanks.

Wat lekker, het zonnetje schijnt. De dagafstanden worden wat korter omdat we ruim op schema liggen. Na een lekker ontbijtje in een van de locale grote supermarkten, wat hier heel normaal is, gaan we verder. We rijden richting Fairbanks maar voor we daar aankomen moeten we eerst even langs het huis van de Kerstman. We zijn nog maar net op weg en gaan de ankers al weer uit, een Moose! We krijgen alle tijd om foto's te maken, althans totdat er meer auto's stoppen. Wij hebben gelukkig een paar mooie plaatjes geschoten voor de Moose vertrekt, jammer voor de rest;) Snel weer verder naar de volgende stop, want nog geen 5km verder staat er weer een Moose! Weer zijn wij als eerste en al gauw sluit de rest ook weer aan. Hier krijgen we niet echt de kans om mooie foto's te maken maar we zijn heel blij met de foto's die we al hebben. Gestaag gaan we verder en hopen op meer, maar totdat we bij North Pole aankomen zien we geen enkele Moose meer. Reeds de auto voor het huis van de Kerstman geparkeerd, gauw naar binnen! Binnen is het letterlijk kerst, alles wat je maar kan bedenken op kerstgebied is er. Echt druk is het er niet en we kunnen dan ook rustig even op de foto met de kerstman. Wat een leven, heel de dag in die stoel met mensen op de foto. Pfff je zou dat drie kwart van het jaar moeten doen, duren de dagen ook lang. Het valt wel op dat iedereen heel vriendelijk en behulpzaam is, wat een service! Voor we het weten zijn we al twee uur verder en wordt het tijd om verder te rijden naar Fairbanks. Na wat zoeken en draaien komen we dan op de stadscamping aan. We staan gezellig aan het water met een aantal motorrijders en een fietser. Het is hier heel rustig en mooi, je heb eigenlijk niet door dat je zo dicht op de stad zit. We besluiten dan ook na de eerste nacht nog een nachtje er aan te plakken. De volgende dag is dan ook een gezellige rustdag, een beetje ronddwalen door Fairbanks. Winkeltje in, winkeltje uit! Het leukste is eigenlijk de megastore, overweldigend kan je wel zeggen. Overlopend van supermarkt naar bouwmarkt naar een soort C&A naar een soort mediamarkt een Beddenwinkel, restaurant enz enz..... Je ben er zo een paar uur zoet! Beide avonden kunnen we genieten van het zonnetje als we gezellig voor onze tent aan het water zitten! Voor we het weten is het al weer laat, omdat het niet donker wordt blijf je makkelijk zitten in het zonnetje. Morgen richting Chena, Hot Spring!

De laatste dagen is het al lastig internet te krijgen en zijn we al blij als we alleen al het verhaaltje kunnen up-loaden. Dit kan soms al een half uur duren, laat staan foto's! Dit houden we jullie dus nog tegoed!

Truste...............

• 05 Juli 2011 - 12:19

Annemarie:

Hoihoi,

Ben weer helemaal bijgelezen, na een weekend "romantisch" weg met Erik in Ermelo. We hebben heerlijk gefiets over de Veluwe en wild gespot. Helaas geen beer of moose, maar konijnen, hazen en jawel 2 wilde zwijnen. Kan er ook nog meer door toch. Momenteel is het hier ook weer even lekker weer en tussen het werken en de dagelijske dingen door zitten dan maar even in het zonnetje. Het gaat inderdaad alweer opschieten voor jullie besefte ik mij ook vanmorgen, nou geniet er nog maar van en denk er nog maar niet aan.
    Veel liefs en een dikke kus van ons
    xx
    P.s. Xander je hebt toch wel mijn verlanglijstje afgegeven bij de kerstman he ;-)

• 05 Juli 2011 - 20:07

Marion:

Ik vind het weer geweldig zoals jullie je reisverslag doen, en de foto's komen wel hoor! geniet er maar lekker van, en idd er niet aan denken dat jullie al over de helft vakantie vieren.
    Weer mooie foto's bewonderd, vooral die met Xander bij de kerstman, wat leuk, blijf erin geloven hoor!! We hebben inmiddels al weer 3 mooie zonnige dagen te pakken, zondag was ik 'n dagje uit in schiedam. Hihi ik zou eens met de trein gaan vanuit de stadspolder, mooi mis, storing dat was 'snachts bekend, en niet diezelfde dag gekeken op pc,(stom/stom, het leek me wel spannend, dat was lang geleden,
    (kaartje gekocht) en met de bus naar centraal/station, nog geen trein, daar met de bus naar zwijndrecht, pff daar ging de trein naar rotterdam/ schiedam/centraal, al met al halfuur vertraging (dus dat viel wel mee) 'savonds thuis gebracht. maandag ook lekker weertje, mijn dochter was die middag bij mijn op visite, weer lekker bijgekletst, 'savonds wantijconcert met vriendin/broer en mijn vader, met heel veel mensen en BBQ.
    Pfff 'savonds 12uur in me mandje,(vriendin met haar (scoutmobiel) thuisgebracht, de lucht is wel erg drukkend. Vandaag (dinsdag)ook weer 'n mooie dag, lekker in mijn tuin gerommeld, er moest flink gesnoeid worden (alles groeide door elkaar, en het moet netjes zijn als ik 16 aug, voor 3 weken naar vriendin in spanje gaat, Nou dit was het weer zo'n beetje. Groetjes en nog veel plezier samen.
    liefs xxx

• 05 Juli 2011 - 21:14

Roelof En Ineke.:

Hallo, hier zijn we dan weer om even te reageren op jullie berichtjes, we waren blij weer wat te horen na enkele dagen stilte. Wat een leuke verslagen en mooie fotos hebben jullie weer verzonden, alleen viel me een ding op, dat die Kerstman , toen Roelie op zijn knie zat meer lachte als bij Xander, haha Groetjes van ons uit Renesse xxxxxxxxxx