17 juni - Kasilof - Homer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 17 juni - Kasilof - Homer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

17 juni - Kasilof - Homer

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

17 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Voor ons vandaag dag 3. Vanochtend lekker uitgeslapen totdat het zonnetje ons om 9 uur uit de tent dreef. Na te hebben ontbeten, spullen weer ingepakt en weer de auto in op weg naar Homer.
Onderweg weer genoten van supermooie uitzichten en landschappen!
Rond 2 uur vanmiddag zijn we aangekomen op onze eindbestemming van vandaag, Homer! Morgenochtend vertrekken we namelijk hiervandaan met de ferry naar het eiland Kodiak van waaruit we zondag een bear watch tour gaan doen!!!
Hier in Homer staan we met ons tentje op een geweldige plek vlak aan de zee, wel heel erg winderig maar geweldig mooi. Nu ons diner aan het nuttigen bij de plaatselijke Mac Donalds en dan kruipen we zo ons bed weer in vol afwachting voor de komende dagen!

Welterusten!

• 18 Juni 2011 - 06:33

Alie En Mario:

Tjonge, tjonge......ziet er goed uit.
    Wallmart is toch een soort Aldi, je voelt je direct thuis. Lijkt mij ook wel leuk bij je boodschappen een geweer te kopen.
    Geniet ervan, wij volgen jullie op de voetsite.
    Groet, allen...

• 18 Juni 2011 - 07:59

Roelof En Ineke.:

Wat een verrassing toen we vanmorgen wakker werden en een prachtig reisverslag met foto's op de computer zagen staan. Zo te lezen en zien verloopt alles prima en hebben jullie al prachtige plaatsen en (winkels ) gezien en wat een schitterende camping he, dat is wat anders als Renesse. We hopen, dat jullie morgen ook heel erg genieten op het eiland Kodiak, wij gaan nu naar oma en jullie gaan denk heerlijk slapen . Een hele fijne tijd verder en tot horens. Groetjes en heel veel xxxxxxx van ons..

• 18 Juni 2011 - 08:19

Eva:

hoi gaat het goed
    hebben julie al veel gedaan en hebben julie ook goed geslapen?
    hebben julie mooi uitzicht en hebben julie nog meer beeren gezien
    en ik krijg na de vakantie een diploma voor het zwemmen
    doeg tot de volgende keer
    kusjes Eva xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 Juni 2011 - 08:22

Sjoerd:

Hallo Xander en Roelie, is het leuk daar? Hebben jullie nog beren gezien en wat een mooi uitzicht daar (ik heb de foto's gezien echt super mooi)
    Veel plezier groetjes Sjoerd

• 18 Juni 2011 - 10:47

Gerry En Kors.:

Wat leuk om op deze manier toch een beetje mee te genieten van jullie verhalen en ook de mooie foto,s te kunnen zien. We kijken al weer uit naar de volgende belevenis de overtocht met de Ferry en dan die beren, hebben jullie Oortje ook meegenomen of is die uitlogeren mocht die erbij zijn dan een dikke knuffel voor hem.
    Veel plezier op het eiland Kodiak en veel liefs van ons. XXXXXXXXXXXXXXXX

• 18 Juni 2011 - 13:24

Arie:

hallo vrienden,
    eindelijk ben ik bij van onze vakantie. het was gelijk druk en verjaardag van eef.
    het ziet er daar allemaal wel prachtig uit. wij zijn het hier nog niet gewend. dat zal voor jullie ook wel lastig worden na die heerlijke rust en stilte zonder stress en gejakker.
    hadden ze bij de Mac al berenburgers?
    geniet er lekker van.
    groeten arie

• 18 Juni 2011 - 14:20

Nigel En Sonja:

Hallo daar,
    Wat ziet het er toch weer fantastisch uit, zijn stiekem 'n beetje jaloers.
    Spannend hoor beren kijken, maar niet te dichtbij, zullen vast mooie plaatjes opleveren.
    Genieten jullie maar lekker, dan blijven wij jullie wel volgen.
    Groetjes

• 18 Juni 2011 - 21:31

Marion:

Wat een prachtige natuur, en heldere foto's hebben jullie gemaakt, en dan al die rust.
    Wat een mooie ruime camping hadden jullie, lekker knus met bbq erbij?
    De auto is nu ook jullie thuis met alles erop en eraan.
    Pas op voor de beren die kunnen zo jullie pad passeren.
    Dus een geweer bij de hand zal wel handig zijn, maar of dat mag??
    Anders hard gillen en maken dat je weg komt! of moest je nou stil gaan zitten wachten?
    Wederom bedankt voor de prachtige kiekjes.
    Liefs xxx groetjes

• 19 Juni 2011 - 11:40

Tante Nel:

Lieve Xander en Roelie
    Vandaag heb ik voor het eerst jullie reisverslagen gelezen en wat zullen jullie genieten ! Zo aan de foto's te zien is het een prachtig land. Vanaf nu ga ik jullie iedere dag volgen. Geniet ervan want dit wordt denk ik een vakantie om nooit te vergeten
    Liefs van Tante Nel

• 19 Juni 2011 - 18:33

Chantal:

Hee vakantiegangers, vanaf vandaag kan ik jullie ook gaan volgen! Heel veel plezier tijdens deze waanzinnige reis en ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven.

Liefs van mij

• 22 Juni 2011 - 17:31

Arie Van Wingerden:

Het is akelig stil vauit het kodiak eiland.
    ik heb nog niet kunnen achterhalen of er bij de bear watch tocht een fotograaf te dicht bij is gekomen. je hebt er altijd die vooraan willen staan. dezelfde die ook op kop willen rijden.
    laat de spanning niet te hoog oplopen anders komen we met z'n allen die kant op!!!

Even voor de andere lezers:
    Die Kodiakberen worden zeer groot, gemiddeld is een mannetje zo'n 400 kg zwaar, het zwaarst bekende exemplaar in gevangenschap woog 757 kg. Vrouwtjes zijn een stuk kleiner. Het zijn de grootste beren ter wereld en het zijn ook de grootste landroofdieren op aarde. Ondanks hun grootte zijn ze in staat snelheden van 50 km/h te halen en die tijden lang vast te houden. Eens werd gezien hoe een kodiakbeer een paard achterna jaagde, inhaalde en doodde.
    De kans dat Xander hem op z'n fiets voorblijft is dus zeer klein.
    Laten we er het beste van hopen.

groeten
    Arie