18 juni Homer - Kodiak - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 18 juni Homer - Kodiak - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

18 juni Homer - Kodiak

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

18 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Na een paar dagen stilte van onze kant hier dan eindelijk weer nieuws van ons. Hadden de afgelopen dagen weinig internet dus vandaar zo stil! We hebben de beren dus overleefd hoor Arie!!!
Overigens vinden wij het ook erg leuk om berichtjes van jullie te krijgen!
Maar goed we gaan weer even terug naar zaterdag 18 juni:

Vroeg opgestaan, vandaag met de boot naar Kodiak. Wij zijn ruim op tijd, kan ook niet anders, de camping ligt nog geen 300mtr van de boot vandaan. Het gaat een lange reis worden, we gaan met 2 uur vertraging eindelijk op weg! Langs de eilandjes is mooi maar al gauw zitten we op zee. Gelukkig is de zee rustig vandaag en het zonnetje schijnt. Het is een beetje hangen en slapen, pas in de buurt van Kodiak is er actie. Walvissen, dolfijnen en orka's komen af en toe boven water. Schitterend gezicht, al is het soms ver van de boot vandaan. Door de trilling van de boot, harde wind en afstand is het moeilijk foto's maken. Kan wel zeggen niet te doen:( jammer. Pas tegen tien uur s'avonds ligt de boot aan wal in Kodiak. Hier pakken we een taxi die ons naar een schitterende camping brengt, genaamd: abercrombie! We zetten de tent op en gaan gelijk slapen, morgen vroeg op! Morgen staat de beerexcursie op het programma! Ben toch wel blij dat we niet alleen op de camping staan, tenslotte zitten er in dat gebied beren (daarom komen we naar Kodiak). We staan met drie anderen waarvan één met een hond die buiten aan een lang touw lig. Voel je je toch iets meer op je gemak als je gaat slapen. Truste....

• 23 Juni 2011 - 06:33

Gerry En Kors.:

Wat een vakantie er zijn geen woorden voor geweldig dat jullie dit allemaal meemaken hier worden wij stil van en wat een schitterende foto,s inderdaad jammer dat je ze niet kon maken van die walvissen, dolfijnen en die orka,s. Maar die beren heel indrukwekkend wat een beesten zo groot. Nu weer uitkijken naar het volgende verslag van jullie geweldige vakantie, lieve groetjes en een dikke knuffel allebij. XXX

• 23 Juni 2011 - 09:13

Roelof En Ineke.:

Hoi Xander en Roelie, hier dan weer een reactie op jullie prachtige reisverslagen. Onze eerste taak 's morgens is tegenwoordig kijken of er al nieuws uit Alaska is en ja hoor vanmorgen was het weer zover 4 nieuwe verslagen, we krijgen er geen genoeg van om ze te lezen en de fotos te bekijken, schitterend en wat spannend allemaal om dat samen mee te maken. heeeel veeeel xxxxx van ons. doeiiiii

• 24 Juni 2011 - 10:10

Marion:

Ha die Xander en Roelie
    Het was idd stil,(blij weer wat te horen) wat een spannend verslag, en ik sluit me aan bij de reactie's daarop, eigelijk is alles al gezegt, (maar heb ook nog wat te vertellen) gelukkig zitten jullie niet meer op de camping tussen de beren, vrienden van mijn houden daar ook zo van, en dat kan heel spannend zijn! vooral als een van de partner de ontbijttafel had gedekt (buiten) Partner nog even terug in de tent om het brood te pakken, en vriendin terugkerend van het toilet (buiten de camping) ik dacht dat jij de tafel zou dekken? (Partner dat heb ik gedaan,) oeps... de beren hadden namelijk huisgehouden, je kan niets buiten zetten wat maar op etenswaren lijkt, met een baby beertje hebben ze oog in oog gestaan/gezeten gelukkig in de auto, dus gauw de ramen dicht en oppassen voor Mama. (ze waren namelijk de enigste campinggasten) en wisten dat niet, dat ze zo dichtbij konden komen Brrr...
    Ik ga nu weer verder jullie reis verslagen lezen, heb nog lang te gaan.Hihi ikke loop achter ( nog 4verslagen) en ik was bezig met bewerken van foto's, en met mijn brunch (heel spannend,want ik moet lijnen)
    Het weer in Dordrecht? het zonnetje laat zich even zien, met rukwinden, de bloempjes hoef ik in mijn tuin niet te plukken, die waaien er vanzef af, en alles verzuipt bijna Grrr...maar alles verders goed hoor!! en ik geef jullie voor onderweg een dikke berenknuffel. XXXXXXXXXX