19 juni - Op zoek naar de beren! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 19 juni - Op zoek naar de beren! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

19 juni - Op zoek naar de beren!

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

19 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Yes, vandaag gaat het gebeuren, beertjes kijken! Vroeg op, weer primitief wassen! Nu via een ouderwetse waterpomp. Als de ene pompt, kan de andere zich wassen. Brrrrr dat is koud!!! Ik is wel gelijk goed wakker. Dat moet ook wel, wil straks wel alles mee krijgen. We worden opgehaald door de mevrouw van het watervliegtuig! Eenmaal daar aangekomen krijgen we lieslaarzen aangemeten. Beetje wennen maar best grappig. Met nog twee andere stelletjes gaan we de reis beginnen. We hebben een zeer ervaren piloot, dat merk je aan alles. Hij schijnt voor div filmmakers de vluchten gedaan te hebben rond Kodiak en Katmai. Hij weet ongelofelijk veel van het gebied en vliegt rakelings over de mooie landschappen. Eerst krijgen we een aantal mooie natuur gebieden te zien en over zee vliegt hij over de plekken waar zeeotters, dolfijnen en walvissen te bewonderen zijn. Het begin is dus al spectaculair! Niet veel later zien we de eerste beren, daar kunnen we niet bij met ons watervliegtuig! Maar vanuit de lucht al adembenemend! Het duurt niet lang of hij zet de landing in om bij een beer aan het strand een kijkje te nemen. Zo makkelijk en wendbaar tussen de bergen door op het water geland, prachtig! Nu staan we gelijk oog in oog met de beer, wat een mooi beest! Het voelt zo veilig en lief maar we worden goed op gepaste afstand gehouden. Onschuldig is de beer zeker niet, maar wel indrukwekkend als we hem van zo dichtbij kunnen bewonderen! Als de beer voorbij is gaan we verder naar een volgende plek, dit doen we een aantal keer. Tussendoor land hij nog even op een mooi strandje waar we lunchen. Voor we aan de lunch beginnen laat hij nog even diverse voetsporen zien die in het zand staan afgedrukt. Drie duidelijke sporen: een eland, vos en een beer! Mmmmm kunnen we wel rustig eten, ja zegt hij! Zelfs beren zijn bang voor ons omdat we met veel zijn mits ze zich bedreigd voelen. Ondanks we al vier uur van eiland naar eiland vliegen kan het ons niet lang genoeg duren. Rond half twee is het koers terug richting thuishaven maar hij kan het niet laten om boven zee nog even een rondje boven de walvissen te maken. Als we terug zijn worden we via de Walmart (waar we nog even inkopen doen) terug naar de camping gebracht. Daar aangekomen lopen we naar de rand van onze plek waar we schitterend uitzicht hebben over zee. We hebben daar nog enkele uurtjes in de zon gelegen, nagenietend van alle indrukken die we die dag gedaan hebben! Dit is van je vakantie genieten!!! Truste, morgenmiddag met de boot weer terug richting het vaste land, naar Homer!

• 23 Juni 2011 - 06:48

Kristel Breedveld:

Oooh wat GE-WEL-DIG!
    Wat maken jullie tot nu toe toch een mooie trip.
    Leuk om dit alles te lezen.

Geniet er verder goed van en ik volg jullie verder....

Groetjes!

• 23 Juni 2011 - 09:24

Roelof En Ineke.:

Dit was dan de langverwachte dag van de beren en een prachtige vliegtocht in het watervliegtuig. We hadden al een paar fotos op twitter gezien, maar dit slaat echt alles, hoever stonden jullie er nu vanaf, het waren er wel veel hoor, maar gelukkig waren jullie onder goede begeleiding. Weer een dag om niet te vergeten en smaakte de lunch ook nog, je zat wel dicht bij het vliegtuig Roelie, jij dacht natuurlijk als het moet zit ik er snel in, grapje hoor doeiiii

• 23 Juni 2011 - 14:26

Sonja:

Ontzettend gaaf hoor die beren, leuke foto van Roelie met "haar vliegtuig", even geparkeerd om hapje te eten.

• 23 Juni 2011 - 19:41

Gerry En Kors.:

Zo net thuis van een lange en intensieve dag. Gelukkig heb ik nog even snel wat kunnen lezen voor ik weg ging weer van die schitterende foto,s en hoe was dat vliegen in dat watervliegtuig en op welke hoogte vlieg je dan? Dit is een reis al worden jullie honderd dit vergeten jullie nooit meer wat een indrukken en ervaringen.
    Heerlijk om dit allemaal te lezen en zo een klein beetje meebeleven geweldig.

Geniet er samen van. Veel liefs van ons. XXX

• 25 Juni 2011 - 10:34

Marion:

Geweldig wat ik hier allemaal te lezen krijgt, wat een avontuur.
    mooie foto's ook, en zo duidelijk, ik zit er dan ook helemaal in en dit is wederom weer een super reisverslag, en zo uniek!!
    Dit is genieten ook voor de thuisblijvers!
    Er is hier thuis weinig te beleven, het weer werkt ook niet mee, het hemelwater komt met bakken naar beneden (zaterdag 25juni, 12.30, bah..) maar onze Piet hebt belooft dat het morgen beter weer wordt, voor maandag/dinsdag hittegolf, het zal mijn benieuwen!
    Ik wens jullie weer een verdere, mooie spannende reis toe!
    En ik blijf uiteraard jullie volgen!
    xxx