Glacier & wildlife cruise - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu Glacier & wildlife cruise - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

Glacier & wildlife cruise

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

23 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Goede morgen allemaal,
Vandaag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en hebben we een cruise geboekt voor de middag. Half twaalf was het verzamelen en niet veel later het vertrek voor een bootcruise over de Prince William Sound naar de Columbia Glacier. Onderweg zijn we verschillende bijzonderheden tegen gekomen, ijschotsen, walvissen, zeeotters, papagaaie duikers, zeeleeuwen en orka's! Het was een 7 uur durende cruise waar we echt waar voor ons geld kregen. Veel uitleg en er werd echt ruimschoots de tijd genomen om alles goed te kunnen zien. Het is prachtig een walvis te zien duiken en dan komt zijn staart helemaal uit het water, Prachtig! De zeeotters lekker dubberend op hun rug in het ijskoude water genietend van de zon, zo lief! Na een geweldige dag zijn we 7 uur later weer terug in de haven op nog geen 200mtr van onze camping. Even wat eten en de was gedaan. Oeps alles blauw, zaten er twee nieuwe kledingstukken in??? Zo erg is het niet, twee witte shirts en een witte handdoek die nu blauw zijn.
Nu gaann we weer lekker slapen want het is al erg laat voor ons doen! Morgen fris weer op en de auto weer in naar een volgend mooi plekje hier in Alaska! Foto's van vandaag volgen snel want waren er een beetje veel dus moeten we nog uitzoeken en ook werkt de internet verbinding op het moment niet erg mee! Wordt vervolgd!

Liefs,
Xander & Roelie

Oh en we hoorden dat er berichten waren over tsunami alarm in Alaska, hier hebben wij niets van gemerkt en is inmiddels ingetrokken!

• 24 Juni 2011 - 08:59

Monique:

Hee padvinders!

Wat een gave reis! Ik ontdekte net je verslagen via Facebook. Leuk om jullie zo te volgen. Ik zal komende vakanties alleen in Inzell doorbrengen, dus op deze manier zie ik ook nog wat anders van de wereld! ;-)
    Heel veel plezier nog en ik blijf jullie nu volgen. Leuk!!

Groetjes,
    Monique

• 24 Juni 2011 - 09:56

Sonja:

Dat is echt waar voor je geld krijgen, ongelooflijk mooi, wat zullen jullie genoten hebben.
    Enne die was, daar had je eigenlijk je moeder voor mee moeten nemen. Veel plezier nog, groetjes van Nigel en Sonja.

• 24 Juni 2011 - 12:58

Oma Teusje Westbroek:

Hoi Roelie en Xander,
    Ik zit op Alie haar verjaardag jullie berichtjes op de Laptop te lezen, ziet er geweldig uit.
    Ik denk dat ik ook maar een Ipad aanschaf, kan ik jullie beter volgen.
    Liefs oma

• 24 Juni 2011 - 13:18

Gerry En Kors.:

Lieve Roelie en Xander,

Ik had de was best willen doen voor jullie onderweg, maar een paar andere kleurtjes meeterugnemen is ook geen ramp toch. We zijn wel heel benieuwd naar de foto,s van de laatste dagen we kijken er weer naar uit.
    Veel plezier weer liefs van ons. XXX

• 24 Juni 2011 - 14:55

Roelof En Ineke.:

Go, dat was schrikken vanmorgen om 6 uur werd er bij het nieuws gezegd, dat Alaska bedreigd werd door een tsunami,, ik zag de camping aan het water al overspoeld worden, maar gelukkig viel het allemaal mee en toen we lazen, dat jullie ervan afwisten waren we weer helemaal gerustgesteld en konden weer genieten van jullie reisverhaal, helaas nog zonder fotos, maar ik heb al prachtige fotos van de cruise gezien op internet en van Roelie op twitter en wat in het vat zit verzuurd niet he.Het is hier nu 5 uur n.m. , dus bij jullie ong. 7 uur wakker worden dus, een hele fijne dag weer en de groetjes van ons xxxxxxxxxxxxxxx.

• 26 Juni 2011 - 19:47

Corina, Wim En Sem:

ha roelie en xander!

wij zijn net terug van 2 weken italie vandaar dat we niks hebben laten horen tot nu toe!
    maar wat een super mooie foto's en verhalen zeg! we zijn jaloers!!! geniet er nog maar onwijs van, voor je het weet ben je weer onderweg naar huis. maar deze ervaring neemt niemand jullie meer af!
    liefs van ons!

ps. alfred&liesbeth hebben er sinds vrijdagavond een dochter bij, Maren. Alles is goed gegaan en ze zijn alweer thuis dus dat is erg fijn!

• 27 Juni 2011 - 20:47

Marion:

Lieve Xander en Roelie,
    Beetje laat maar nog een reactie op dit mooie reisverslag.
    Wat een prachtige foto's ongelovelijk wat jullie allemaal mee maken, vooral die foto van de staart van die walvis, dat is toch uniek!
    Hi en dan dat ijs, wat knap dat je dat niet uit je handen liet vallen Brrr...Heel stoer Roelie!
    Groetjes tot de volgendekeer!
    xxxxxx