24-06-2011 Valdez naar Tok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 24-06-2011 Valdez naar Tok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

24-06-2011 Valdez naar Tok

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

24 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Veel vragen over het weer en de afstand komen bij ons binnen.
Het weer is zonnig met bewolking, tempraturen rond de 18 tot wel 28 graden. Het verschil zit hem in, in de wind of uit de wind! De wind vanaf de wateren kan het snel doen afkoelen.
De avonden kunnen ook ineens lekker koud worden, een extra vestje is dan lekker.

De afstand die we tot nu toe hebben afgelegd is 1203 mijl (t/m Tok), dit zijn de gereden mijlen met de auto!

De dag van Valdez naar Tok was een beetje saai, lang in de auto gezeten.
We zijn een beetje verwend denk ik, we hebben niet eens een bijzonder dier gezien:( Wat we wel veel zijn tegengekomen zijn wegwerkers en ijle lange stukken grindweg. Veel kuilen die dicht gelegd worden, is ook echt wel hard nodig! Blij dat we niet met een camper hoeven, je ziet ze alle kanten op stuiteren. Ik is blij met onze 4 wiel drive, de Toyota Highlander! Natuurlijk blijven de uitzichten adembenemend, zo wijds is onbegrijpelijk! Al mogen we niet harder dan tussen de 45 en 55 mijl/uur wat ook niet nodig is. Let wel: als er een 5e auto achter je aansluit moet je aan de kant en alles laten passeren.
Je gaat gewoon even op de vluchtstrook staan, daarna kan je gewoon verder en dit is wat ik verkeerd had gedaan!
Maar na verkeershinder (wat eigenlijk ook wel leuk is) en mooie uitzichten arriveren we eindelijk op onze camping in Tok! Lekker op zijn Amerikaans, een live muziekje (en karaoke) van de muziek van Johnny Cash (mid jaren 70).
Grappig dat iedereen van de camping eigen stoeltjes, eten en drinken mee neemt. Tussen de muziek door is er ook pannekoek gooien, als je in de emmer gooi met een pannekoek verdien je de volgende morgen een ontbijt.
Je mag twee keer gooien, mis je dan dan kan je een 3e, 4e, 5e enz bijverdienen maar daarvoor moet je wel zingen. Niet aan ons besteed dus, aan wel meer mensen niet maar dat is dan wel lachen (of beter gezegd huilen).
Internet werkt nauwlijks of niet, daardoor besluiten we Tok even in te rijden. Haha, 400mtr verder is de mainstreet waar een toerisoffice, benzinepomp, hotel en 2maal een giftshop zit, dat was Tok!
We hebben even een ijsje gegeten en daarna weer terug naar de camping, lekker slapen!

Truste..............

• 27 Juni 2011 - 06:43

Kors En Gerry.:

Lieve Roelie en Xander,
    Wat een afstand hebben jullie inmiddels afgelegd en weer veel indrukken opgedaan. Leuk he dat er steeds meer mensen met jullie meereizen, Pa even niet nu die is vanmorgen om 5 uur weer richting de zijdebrug gegaan om te gaan vissen het is nu prachtig weer hier straks even naar jullie huis om de zonneschermen te laten zakken.
    Weer mooie foto,s het is schitterend om te zien allemaal heerlijk dat jullie zo genieten, fijne reis en voor straks welterusten. Dikke knuffel van ons. XXXX

• 27 Juni 2011 - 13:39

Roelof En Ineke.:

Hoi Xander en Roelie wat leuk op maandagmorgen weer een reisverslag van jullie te ontvangen en weer te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken, het blijft telkens weer een verrassing. Hier gaat alles zijn gangetje, nog een week en dan beginnen de vakanties, dus dan gaan wij onze tassen pakken, niet zo moeilijk als bij jullie hoor, als we wat vergeten , rijden we even naar huis en dat valt bij jullie niet mee. Geniet ervan en nog heel veel plezier samen, groetjes en xxxxxx van ons.

• 27 Juni 2011 - 21:17

Marion:

Hai die vakantiegangers,
    Weer zo'n prachtig reisverslag, knap hoor! dat jullie daar nog tijd voor hebben, en al die moeite doen om ons op de hoogte te houden. Bedankt!!
    Nou idd die wegen zijn daar waardeloos, wat zijn wij hier dan verwend, en kunnen soms nog mopperen, want overal liggen zo'n beetje de straten open, afl zaterdagavond ben ik met mijn vader,broer harig wezen eten in cafe Electric,R.dam (ik heb er 8op) een hyves vriendin had ons daar uitgenodigt, ook in die straat waren ze bezig met glasvezel,etc. hier in de stadspolder moet je aardig omrijden als je naar de stad wilt, wat ben ik toch blij alleen maar over een fiets te beschikken, het wordt steeds gekker hier met dat verkeer.
    Vandaag 27juni was het hier bloedje heet (hittegolf, lekker aan het vissertje (wantij)gezeten, en lekker koel) en morgen weer afkoelen, ze hebben noodweer voorspeld. zojuist nog de planten water gegeven,(niet al het water berijken de planten, het zou morgenavond los barsten volgens Piet.
    Hihi lijk ik wel...... alles meenemen,stoeltje eten,drinken, pannekoek gooien en gratis ontbijtje Mmmm...Ik ga ook zo slapen, beetje de zon in me lijf, en hoofdpijn.
    Enzo hebben jullie in het verkeer ook weer wat geleerd, dat moeten ze hier eens proberen. toch apart zoiets mee te maken, jammer van die bekeuring toch?!
    Lieve mensen heel veel succes en mooie momenten op jullie verdere droomreis.
    Liefs,tot gauw!