25-06-2011 Tok - vlakbij Haines Junction (Canada). - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 25-06-2011 Tok - vlakbij Haines Junction (Canada). - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

25-06-2011 Tok - vlakbij Haines Junction (Canada).

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

25 Juni 2011 | Canada, Haines Junction

Jaaaaa, vandaag de grens van Canada gepasseerd! Het begon met het geronk van de vele RV campers, eer dat alles weer ingeklapt en afgekoppeld is staan ze een half uur warm te draaien.
Op tijd wakker dus deze morgen! Nadat ook wij alles op orden hebben kunnen we weer op pad! Met een stralend zonnetje en wat sluierwolkjes gaan we richting de grens van Alaska en Canada.
Roelie leest uit het boek voor dat we de komende dagen veel wegwerkzaamheden kunnen verwachten. We laten het maar over ons heen komen, echter tot nu toe niet echt last van ondervonden.
Eigenlijk is het best lekker, af en toe rustig achter een pilot auto aan rijden (goed geregel, niemand toetert, zeurt of klaagt, heerlijk)!
Op deze manier alle tijd om rond te kijken. Zal wel weer even wennen zijn als we straks terug in Nederland zijn.
Zoveel auto's er bij ons in de straat staan komen we onderweg in enkele uren tegen (wat een rust).
Enkele uren zijn we al onderweg en verwachten wederom geen bijzondere dieren meer tegen te komen.
De stopplaatsen en kleine souvenirs winkeltjes worden steeds schaarser, we naderen de grens van Canada!
Nadat we de grens gepasserd zijn en bij de borden wat foto's hebben genomen rijden we rustig over de hobbelige wegen verder.
Een uurtje later staan er drie auto's aan de kant, waar kijken ze naar???
Jaaaa hoor, een Grizly Beer dartelt langs de kant van de weg. Moeten wel goed kijken want de afstand is best aardig. Dan merk je weer dat het zo weids is, prachtig. We parkeren snel de auto aan de kant en proberen ook een glimp van de beer mee te nemen.
Als de beer tussen de struiken verdwijnt rijden de overige auto's al weer weg, roelie en ik proberen wat anders. De looprichting van de beer is richting een riviertje, daar lopen wij ook heen (aan de andere kant van het water natuurlijk).
De auto toch maar even meegenomen, een iets veiliger gevoel zo'n auto 5mtr achter je. We hebben gelijk, de beer komt af en toe te voorschijn tussen de struiken en het hoge gras.
Helaas niet tot aan het water maar het is een prachtig gezicht! Nadat de beer uit ons zicht is verdwenen rijden we naar een natuurcamping. Als we bezig zijn de tent op te zetten krijgen we voor het eerst echt met de muggen te maken (stomme muggen, auwwwww).
Ondanks ik een pet en capuchon op heb, ben ik toch diverse malen op mijn hoofd gestoken (hoe kan dat?).
Snel een lekker vuurtje gemaakt, het scheelt nu een beetje met de muggen.
Roelie verzorgt het eten en na afloop nog een lekker kopje thee voor bij het vuur. Zo nog even een stukje langs het water wandelen en dan is het al weer bedtijd. Nadat we de grens van Canada zijn gepasseerd hebben we de klok 1 uur vooruit gezet, dus nog maar 9 uur verschil met Nederland!

Truste en misschien weer tot morgen!

• 27 Juni 2011 - 07:01

Gerry En Kors.:

Lieve Roelie en Xander,

Soms weet je niet hoe te reageren zo overweldigend wat jullie allemaal zien en beleven, geweldig nu in Canada en aardig volgens het reisschema het is heerlijk om iedere dag te kijken op jullie site en in de mailbox natuurlijk naar weer nieuwe reisverhalen.
    Slaap lekker voor straks, veel liefs van ons.
    XXXXXXXXXXXX

• 27 Juni 2011 - 12:31

Sonja En Nigel:

Hoi reizigers,

Leuk al die verhalen van jullie en de foto's. Dat waarschuwingsbord voor beren is apart, zal je hier niet tegenkomen (gelukkig).
    Genieten jullie maar lekker verder, goeie reis in Canada, en we blijven jullie volgen.
    Groetjes maar weer, Sonja.

• 27 Juni 2011 - 13:58

Roelof En Ineke.:

hoi schatjes, nog een reactie, jullie hebben tenslotte vakantie, dus tijd genoeg om alles te lezen en ik heb ook tijd genoeg, want het is veel te warm om wat te doen, dus schrijf ik maar wat aan jullie. Het lijkt me wel spannend om ergens te lopen, waar je een beer kan verwachten, ik had in de auto blijven zitten denk, dat is veiliger. Wat me wel tegenvalt is dat jullie niet gezongen hebben,, Roelie met haar Drenthse achtergrond kan toch heel goed zingen, vooral samen met haar zus, en een amerikaans ontbijtje was niet weggeweest, haha. Allvast goedemorgen en een hele fijne dag weer doeiiiiiiii xxxxxxx

• 27 Juni 2011 - 14:13

Annemarie:

Hallo luitjes,
    Ik ben ook weer even bijgelezen na het weekend, gelijk ook weer even foto's bekeken. Tof om te zien hoor. Hier is het vandaag 30 graden en zoals het echt Nederlandse weer altijd is, benauwd en veel te warm. Van zaterdag 18gr nr nu 30gr en woensdag weer 18gr, nee gaat goed hier. Maar ja de meeste mensen moeten toch werken, dus je mist niet echt iets.
    Verder geen nieuws hier en ik blijf met plezier jullie verslagen lezen, daarna geef ik altijd mondeling verslag aan Erik en is hij ook weer bij.
    Dikke kus van ons.

• 27 Juni 2011 - 14:14

Christie Kampert:

Hey Xander!!!
    Bij toeval kwam ik je tegen op linkedIn. Ik dacht: laat ik eens een keer kijken op je site (linkje volgen) en wat zie ik!!! na 5 jaar (Noorwegen was 5 jaar geleden) ben je weer een enorme reis aan het maken!
    wat gaaf zeg!!!!
    Vanavond als Marco thuis is, zal ik hem je site laten zien!
    Helemaal te gek!!!

Natuurlijk wens en we jou en Roelie heel veel plezier, geluk en avontuur!

Groeten uit Hengelo!
    we hopen je weer eens te spreken!

• 28 Juni 2011 - 18:18

Marion:

Ha die Xander en Roelie,
    Jullie hebben werkelijk een droom vakantie/reis! behalve die muggen dan. Dat doe je geen oog dicht.
    Oha door de kleren heen steken die rot muggen,dat hoorde ik van vrienden die regelmatig naar Amerika toegaan (ze hadden dezelde siten als jullie, en stuurde een foto op van haar buik, vol met bulten, haar vriend moesten ze niet,hi niet zoet genoeg denk (vanavond komt ze op visite en zal jullie foto's/verslag aan haar tonen, (ze had inmiddels zelf ook al gekeken) geweldig wat jullie allemaal op een dag mee maken, en het was weer 'n latertje zo te lezen (als ik naar de tijd kijkt bij een van de foto's) waar Roelie aan het wandelen is, vind ik best wel eng, je weet maar nooit wat daar allemaal voor gespuis rondloopt, maar ja dat is avondturieren. En vind het fijn dat alles zo voorspoedig verloop, je moet de tijd in de gaten houden, voor de afspaken van morgen, dat ga ik gauw weer lezen als het even kan vanavond nog. En smeer jullie maar goed in met antimug!
    Groetjes en tot horens xxx veel plezier verder, geniet er maar van! de tijd gaat hard genoeg.