26-06-2011 Haines Jct - Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu 26-06-2011 Haines Jct - Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

26-06-2011 Haines Jct - Whitehorse

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

26 Juni 2011 | Canada, Whitehorse

Vanmorgen werden we al bijtijds gewekt door het zonnetje wat door de bomen op ons tentje scheen. Het was weer een mooie dag met volop zon en warm....
Of zouden we zo vroeg wakker zijn omdat het toch een beetje spannend was, zo slapen in een bos waar wel eens beren zouden kunnen lopen!
De beer die wij gisteren hadden gezien was namelijk helemaal niet zo ver hiervandaan en dan staat er ook nog een bord aan het begin van de camping dat er wanneer er een bepaalde plant in bloei staat je hier niet mag kamperen en dan zien we natuurlijk opeens overal dat bepaalde plantje staan met die besjes eraan die de beren zo graag lusten! Dus hebben we de berenbel maar aan onze tent gehangen en een vuurtje gemaakt die we lekker laten branden want daar houden beren niet van. En zo dus toch lekker in slaap gevallen. En geen idee hebbend of er nog beren bij ons langs zijn geweest vannacht.
Nadat alles weer opgeruimd was en ons weer hebben gewassen met een beetje water konden we dan weer vertrekken voor de volgend etappe van onze reis. Op naar Whitehorse. Deze keer hoefden we dus niet zo ver en hebben het dan ook lekker rustig aan gedaan, genietend van alle geweldige landschappen die wij weer passeerden. Regelmatig gestopt om er een foto van te maken maar kwamen tot de conclusie dat het op een foto toch niet zo weer te geven is als dat je het met eigen ogen ziet, zo groot is alles! Rond 2 uur kwamen we aan in Whitehorse, eindelijk weer is in een plaats met iets meer dan alleen een souvenirswinkel, hier hadden ze zelfs de Starbucks dus daar gelijk maar binnengestormt voor een heerlijke caramel machiato en...... gratis wifi!!!! Dus hier weer paar uurtjes vertoefd en de reisverslagen en foto's bijgewerkt. Daarna nog een rondje door de Mainstreet van Whitehorse, het was alleen zondag en dus maar een aantal winkels open dus toch ook snel weer bekeken allemaal. Dus op naar het restaurant van vanavond: Mac Donalds! Het kan tenslotte zomaar weer dagen duren voodat we er weer eentje tegenkomen ;-)
Na deze culinaire maaltijd was het tijd om op zoek te gaan naar een camping voor vannacht, deze vonden we al snel en nog een hele leuke ook. Hier staan alleen maar tentjes dus niet die mega bussen van campers en erg mooie plekjes tussen de bomen. En een mooi grasveld waar we gretig gebruikt van hebben gemaakt door heerlijk op ons kleedje (de korte broeken inmiddels uit de koffer en aangetrokken) met een boekje in het zonnetje te hebben gelegen! En jawel na deze heerlijke relaxte dag was het alweer tijd om te douchen en onze slaapzak weer op te zoeken! Truste

• 27 Juni 2011 - 18:04

Kors En Gerry.:

Zo wat snel alweer jullie volgende reisverslag, dat jullie nog zo lekker geslapen hebben ik had denk ik geen oog dichtgedaan. Ik denk dat als jullie weer thuis zijn voorlopig geen bezoek meer zullen brengen aan de Mac die hebben jullie wel gezien en geproefd denk ik.
    Wat leuk dat Marco en Christie deze site weer gevonden hebben en zo ook deze reis verder kunnen volgen hopen dat het goed met ze gaat en ook met hun zoontje. Kan je ook de berichten lezen die naar je hotmail gestuurd worden laat het eens weten aub.
    De volgende bestemming is Dawson City en dan op zoek naar Goudpannen ??????????????????????????????????????. Sucses en veel liefs XXX

• 28 Juni 2011 - 11:33

Roelof En Ineke.:

Hallo, hier zijn we dan weer, het is bij ons nu dinsdagmiddag en jullie zullen nog wel dromen over al het goud, wat jullie de komende dagen zullen vinden (of gaan jullie alleen maar kijken) ook leuk hoor en wat zal de machiatto gesmaakt hebben. Bij ons is het vandaag regenachtig, we hebben al wat onweer gehad, maar volgens de tv moet het grote noodweer nog komen, dus we wachten maar af, dat heb je als het een dag mooi weer geweest is. Ondertussen gelezen, dat jullie al in Dawson zijn, zijn benieuwd hoor hoe het daar is, nou dat horen en zien we vast wel, ik ga nog wat doen en jullie slapen nog wel even en dan op naar de pannen. heeeel veeel groetjes en xxxxxx

• 28 Juni 2011 - 20:24

Arie:

hallo vrienden uit verwegiestan,
    Had het weer ff erg druk, maar dat doe ik zelf natuurlijk. als je zo in de natuur rijd heb je daar helemaal geen begrip meer voor.
    gisteren onverwachts mijn schoonmoeder van de camping wezen halen want vandaag wordt het noodweer. vanacht om half één thuis.
    vandaag een kat van michel van het balkon gesprongen, dood natuurlijk, mogelijk geschrokken van het onweer, vanavond weer druk mee. ja zo gaat het als je weer thuis bent.
    ik probeer altijd het heerlijk relaxte vakantie gevoel te behouden, maar dat lukt meestal maar even.
    Jullie hebben wel een schitterende vakantie, ik ben zeer benieuwd naar alle foto's het zijn er vast in de duizenden.
    ik heb met veel plezier weer de reis verslagen gelezen. geweldig!!!
    wel lullig van de politie om een bekeuring te geven, je ziet maar dat ze ook overal eender zijn.
    hier rijd je te hard daar te zacht als er maar geld in het laatje komt en een promotie natuurlijk.
    ik begrijp dat jullie goed gaan zoeken, neem gerust wat voor me mee, eventuele kosten geen bezwaar.
    groeten van lien naturlijk.
    dikke kus voor roelie en voor jou een hand, ik ben nog schraal van die baard de laatste keer.
    arie

• 29 Juni 2011 - 22:05

Annemarie:

Ik snap nou waarom de aandelen MacDonalds zo aan het stijgen zijn :-)
    Grootverbruikers

Liefs Annemarie

• 02 Juli 2011 - 09:38

Marion:

Hallo lieve reizigers,
    Daar ben ik weer op zaterdagmorgen 2juli, pffff....moet opschieten om jullie mooie trip
    bij te houden. Ik ben er nog niet eerder aan toe gekomen, om jullie de details maar te sparen.
    Volgens mijn hebben jullie inmiddels het goud al binnen gehaald, nee.... ik lees niet vooruit, ik
    laat me verassen. Hihi en jullie dachten hangt de bel maar aan de tent komen de beren niet voorbij.
    Hoever is die afstand tussen bel en die lekkere hapjes?? Hij had zo aan kunnen bellen, en zich echt niet van te voren aange(B)meld. Ik moet er niet aan denken, maar mooi zoals jullie dat samen doen.
    En wat zullen jullie de hollandsepot missen, maar daar mogen jullie nog even van dromen voordat het zover is.
    Heel veel plezier met "waar ben jij nu" (maar dat zal wel lukken) en ikke ga weer als 'n speer naar jullie volgende reisverslag...spannend allemaal!!
    xxxVeel liefs uit Dordrecht (het zonnetje laat zich zien)