Whitehorse - Dawson - Chicken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu Whitehorse - Dawson - Chicken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Xander en Roelie - WaarBenJij.nu

Whitehorse - Dawson - Chicken

Door: xanderenroelie

Blijf op de hoogte en volg Xander en Roelie

28 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

27/6 Whitehorse naar Dawson City 346 mile

Vandaag om 10 uur vertrokken we weer, eerst natuurlijk nog even langs de Starbucks in Whitehorse om toch nog even te internetten (hoezo verslaafd?). Na weer volledig op de hoogte te zijn van al het nieuws in Nederland en de rest van de wereld vertrokken we dan toch echt uit Whitehorse. Vandaag staat een flinke rit op de planning in de richting van Dawson City. De bedoeling was eigenlijk om daar tussenin ergens een camping te zoeken. Het begint bijna gewoon te worden maar de meest mooie uitgestrekte landschappen worden weer door ons gepasseerd, de diertjes laten zich vandaag helaas niet zien daarentegen de regen wel! Daarom besuiten we maar om door te rijden helemaal tot Dawson City, in de auto zitten we tenslotte droog en om nou in ons tentje in de regen te gaan zitten op een plek waar verder helemaal niets is is ook zo wat en het is nog vroeg. Rond half 7 komen we uiteindelijk aan in Dawson City. Dit plaatsje is vooral bekend geworden door het goud wat daar gevonden is. Als we ons tentje op gaan zetten is het inmiddels weer droog en maken ons eten klaar en wandelen daarna nog even het dorpje in, wat bestaat uit allemaal gekleurde houten huisjes, het oudste casino van canada en een paar kroegen, hotels en winkeltjes, we eten een ijsje en zoeken ons bed weer op! Wat vooral Xander op zijn dunne matje vrij hard is want onze ondergrond bestaat dit keer uit kiezel stenen.

28/6 Dawson City - Chicken 108 mile

Vanmorgen worden we allebei vrij gebroken wakker, hebben slecht geslapen door o.a. de harde ondergrond, blaffende hond, regen en onweer. Ook schijnt de bliksem in telefoonmasten geslagen te zijn waardoor internet dus ook niet mogelijk meer is hier. (overigens hebben we op onze telefoon al dagen geen bereik, dus wie ons heeft gesmst of wat dan ook we hebben het niet kunnen lezen!). We pakken onze spullen weer in en lopen nog even door het dorp waar de winkeltjes nu open zijn, kopen een koffie en begeven ons naar het pontje. Om onze weg terug naar Alaska voort te zetten moeten we hier namelijk eerst met een pontje over. (dit is een soort pontje als Streefkerk-Bergambacht) Na een pontje te hebben moeten laten gaan omdat tie vol zit met 1 bus en een grote auto, staan we dan aan de overkant en staan we aan het begin van de Top of the world highway! Deze weg is niet geasfalteerd en zit vol met hobbels en kuilen. Maar wat een gave weg, en aangezien het inmiddels ook weer is gaan regen wordt tie eigenlijk nog leuker. We snappen nu ook waarom al die auto's zo vies waren..... de onze is inmiddels ook bruin van de bagger ipv wit, door de achterruit zien we dan ook helemaal niks meer. Na veel gekronkel, gehobbel, mooie uitzichten, mist, regen en rijden door de wolken komen we dan aan op de grens van canada naar Alaska. Deze grens bestaat uit een klein houten hokje en om Amerika weer binnen te komen valt deze keer dan ook best mee, na een paar vragen van de douane zijn we weer welkom in Amerika! Dus ook de klok weer een uur terug zetten (en dus weer 10 uur tijdsverschil met nederland), nog even zwaaien naar Canada en daar gaan we weer, hobbeldebobbel..... En zo arriveren we rond 3 uur in het plaatsje Chicken! Daar vinden we een mooi plekje weer lekker rustig tussen de bomen (en de muggen) op de Goldcamp camping. Het dorpje Chicken bestaat slecht uit een souvenirswinkel, een saloon een een eettentje. En toch is het een heel leuk grappig plaatsje. Alles staat ook in het teken van Chicken, Kip dus. Op de camping drinken we lekker wat, we eten, hoe kan het ook anders: Kip in het bewuste eettentje en pluizen de souvenirs uit. En dan op tijd naar bed zodat we morgen weer fris en vrolijk zijn! Truste

• 29 Juni 2011 - 22:10

Annemarie:

Wow wat een groot plaatsje zeg, je zou daar bijna verdwalen. Gaan jullie nog op goudjacht ? Dan mag je wel wat klompjes meenemen voor me. Of aan de kerstman geven voor die auto.. (zie tweet) :-).
    Hopelijk slapen jullie nu beter en de komende nachten ook. Ik ga nu ook naar bedje toe, morgen veel te doen, cursus en een bruiloftslokatie die ik aan moet kleden. Vrijdag heerlijk een weekend weg met Erik en Sophie gaat logeren. Kunnen wij bijslapen en bijpraten.
    Nou dikke knuffel van ons.
    x

• 30 Juni 2011 - 08:24

Kors En Gerry.:

Goeiemorgen Lieve Schatten,

Het zal nu ongeveer 24,00 uur zijn bij jullie en ik hoop dat jullie al in dromenland zijn. En het verlanglijstje voor de Kerstman is dat al klaar? niet vergeten hoor. En geen goud gevonden het was natuurlijk ook te slecht weer om te zoeken, dan maar op naar de Kerstman wie weet. Het zijn weer schitterende foto,s die jullie gemaakt hebben zo kunnen we een klein beetje een voorstelling maken hoe het daar is.Fijne dag weer vandaag samen en hoop dat jullie in ieder geval beter geslapen hebben. De groetjes en veel liefs van ons. XXX

• 30 Juni 2011 - 20:05

Roelof En Ineke.:

hallo Roelie en Xander, hier zijn we dan weer, jullie prachtige verslag weer gelezen en de fotos weer bestudeerd, mooi hoor, we hebben weer genoten. De foto waar Xander opstaat voor de winkels, lijkt het winkelcentrum van Streefkerk wel, net zo groot, maar wel apart he. En hoe is het bij de kerstman afgelopen, alle lijsten ingeleverd en mocht je nog op zijn knie zitten Roelie? nou we horen het nog wel. En zo zitten jullie ook al weer op de helft van je vakantie, wat gaat de tijd snel he, genieten jullie nog maar lekker, het is zo weer voorbij allemaal. Heel veel groetjes en xxxxxxxx van ons uit Streefkerk doeiiiiiii

• 02 Juli 2011 - 10:57

Marion:

Lieve Roelie en Xander,
    Wat een prachtig reis verslag weer, en nog wel 2stuks! (2 vliegen/muggen in een klap)
    tjeetje zeg.... moet er niet aan denken slapen op de keien,en dan met al die muggen, en wat een mooi niemandsdalletje, daar ben je zo uitgewinkeld. Ik hoop dat jullie nu wat bijgeslapen zijn want zo'n nacht op de keien dat breekt je op.
    Deze keer een korte krabbel, mijn dochter belde zojuist, ze moest nog inkopen voor haar vakantie gaan doen, en Oma zit rond half 2 dus in de speeltuin, (hier om de hoek) het is mooi weer dus zoiezo niet voor die pc/binnen. Ik ga morgen (zondag) weer genieten van jullie mooie reis, het lijkt dat het steeds spannerder wordt.Bedankt voor de mooie foto's ik heb weer zitten watertanden! hi en dan die auto, (even door de wasstraat?)
    Wens jullie nog een gezellige reis samen!
    Groetjes en dikk kus XXXXXX